Vintažo pasaulio apžvalga. Part I

Vintažas, sendaikčiai, tendencijos, interjero dizainas, tvarumas

Per pastaruosius metus susidomėjimas vintažu stipriai išaugo, ir tam įtakos turėjo Millennials bei Z kartos. Užvaldytos nostalgijos seniesiems laikams ir skatindamos atsakingą vartojimą, jos padarė didelę teigiamą įtaką vintažo rinkai.

Nostalgija seniesiems laikams

Tūkstantmečio ir Z kartos, vedamos gilaus praeities ilgesio, dabar iš naujo atranda ankstesnių kartų (tėvų ir senelių) pasaulio žavesį ir transformuodamos jį, integruoja į šiuolaikinį pasaulį.

Kas traukia jaunąją kartą ir ko jie ieško?
Pagrindinis dėmesys skiriamas vintažiniams, sentimentaliems baldams ir ikoniškiems/kolekciniams kūriniams, tokiems kaip Space Age, 90-ųjų ir mid-century modern laikmečio dizainai.

TikTok influencerių ir deinfluencerių įtaka

Millennials ir Z kartų estetikai itin didelę įtaką daro TikTok’o influenceriai ir deinfluenceriai. Pavyzdžiui, per pastarąjį mėnesį TikTok platformoje #deinfluencing peržiūrėjo 869 mln. vartotojų.

Šia grotažyme vartotojai dalijasi savo neigiamomis patirtimis apie menkaverčius, masinės gamybos gaminius, kuriuos įsigijo dėl trumpalaikių tendencijų.

Fokusas krypsta nuo tendencijų į kokybę ir ilgaamžiškumą

Millennials ir Z karta atsisako masinės gamybos daiktų ir vienkartinio vartojimo kultūros, sugrįždamos į ilgalaikės kokybės ir meistriškumo glėbį, rinkdamiesi vintažą.

2022 m. JAV atliktoje apklausoje 97% respondentų teigiamai įvertino naudotų baldų įsigijimą. Tai rodo, jog kadaise nišiniu hobiu buvęs sendaikčių ieškojimas dabar tapo mainstream’u.

Kas laukia toliau?

Ekspertai neabejoja, jog šios dvi kartos ir toliau darys teigiamą įtaką vintažo rinkai. Tačiau apie tai daugiau papasakosiu sekančiame įraše.

Paskelbta